Общепромышленные электродвигатели
Загальнопромислові електродвигуни – це тип електричних машин перетворення електричної енергії на механічну. Асинхронні двигуни, короткозамкнений ротор, трифазні, однофазні. Потужність 0,12-315 кВт, без вибухозахисту. Напруга живлення 220/380/660 Вольт, частота 50 Гц, струм змінний. Температурний режим до 70°C, частота обертання 3000/1500/1000/750 обертів за хвилину. Виробництво згідно з ГОСТ 183-74.
Поширені в Україні маркування загальнопромислових двигунів – АІР , АІРМ , 4АМУ, 6АМУ , 4А, 4АМ, 5АМ, 5А, АІРЕ, 4АМН, АТ, АТ3, АО4 та інші. Служать приводом: насосів, редукторів, дробарок, циркулярок, вентиляторів, витяжок, дровоколів, грануляторів, бетономішалок, пилок.
- Каталог загальнопромислових двигунів
- Технічні характеристики
- Технічні характеристики
- Швидкість обертання валу
- Купити електродвигун 750 оборотів
Каталог загальнопромислових електродвигунів
Габаритні розміри загальнопромислових двигунів:
Технічні характеристики для експлуатації
- Кількість полюсів – 2, 4, 6, 8
- Корпус двигуна - алюміній, чавун, силумін
- Режим роботи – S1 тривалий, S2 – короткочасний, S3 – повторно-короткочасний
- Ступінь захисту від вологи, пилу - закритий корпус IP55, що обдувається, кожух вентилятора IP20
- Клас нагрівостійкості ізоляції мідних обмоток «F» - температурний індекс до 155 ° С ГОСТ 8865-70
- Вологість повітря до 98% - виконання У1, У2
Будова та основні деталі загальнопромів
Основні складові елементи електродвигуна загальнопромислового:- Передній підшипник
- Підшипниковий щит
- Фланцевий щит
- Вирва
- Кришка підшипника
- Прокладка передня зовнішня
- Ущільнення (манжета)
- Масловідбивне кільце
- Ущільнююче кільце
- Кільце упорне пружинне
- Пружина гофрована негвинтова
- Кришка підшипника
- Прокладка передня внутрішня
- Підшипник задній
- Вирва
- Кришка підшипника
- Прокладка задня
- Маслянка
- Труба маслопроводу
- Труба маслопроводу
- Кронштейн кріплення трубки
- Прокладка зливної камери
- Статор
- Статор (монтажне виконання IM3)
- Ротор
- Ковпачок
- Шпонка
- Планка (підставка)
- Кришка вступного пристрою
- Підкладка під кришку
- Корпус вступного пристрою
- Прокладка у вікно станини
- Фланець
- Гайка натискна різьбова
- Шайба під ущільнення
- Прокладка під фланець
- Панель
- Вентилятор механічний збірний
- Вентилятор пластмасовий
- Пластина для закріплення вентилятора
- Шпонка під вентилятор
- Кожух збірний
Схеми підключення до мережі
Варіанти з'єднання трифазного асинхронного загальнопромислового електродвигуна:- "Трикутник". Обмотки статора електродвигуна послідовно приєднуються один за одним. При цьому початок наступної обмотки з'єднується з кінцем попередньої обмотки і таке інше.
- "Зірка". З'єднання кінців обмоток статора електродвигуна загальнопромислового відбувається в одній точці. При цьому трифазна напруга подають на початку обмоток.
- Тривалий S1
- Короткочасний S2
- Періодичний повторно короткочасний S3
- Періодичний повторно короткочасний з впливом пускових процесів S4
Виконання та кліматичне розміщення асинхронних трифазних двигунів
Кліматичне виконання загальнопромислового електродвигуна | Категорія розміщення | Робоча температура | |
Верхнє значення | Нижнє значення | ||
У | 1 чи 2 | +40 | -45 |
У | 3 | +40 | -45 |
Т | 2 | +50 | -10 |
ОМ | 2 | +45 | -40 |
Про | 5 | +35 | -10 |
- У – з помірним кліматом;
- Т – з тропічним кліматом;
- ОМ – з морським кліматом;
- О - для всіх макрокліматичних районів на суші, крім району з дуже холодним кліматом.
- На відкритому повітрі;
- Під навісом за відсутності прямого впливу сонячного випромінювання та атмосферних опадів;
- у закритих приміщеннях без штучного регулювання кліматичних умов;
- У приміщеннях із підвищеною вологістю
Монтажні виконання загальнопромів
- Лапи 1081. Корпус має лапи кріплення, з отворами під болти, для кріплення будь-якій рамі або майданчику з посадковими місцями.
- Фланець 3081. У місці виходу валу ротора на своєму корпусі, має фланець з отворами під кріпильні болти, для кріплення до редуктора через муфту до фланця насоса та ін.
- Комбіноване 2081. На своєму корпусі загальнопромисловий двигун має і лапи та фланець, що робить його універсальним та дозволяє кріпити на будь-яке електричне обладнання.
Види та виробники загальнопромислових електродвигунів
Серія загальнопромислового двигуна | Виробники | Характеристика |
АІР | Китай. "Могилівський завод, "Електродвигун", Білорусь Україна до 100мм габариту - ХЕЛЗ, Полтава, Ужгород | Якісні та неякісні китайці, малогабаритні українські моделі та добротні могилівські двигуни. Важливо! Нова Каховка не випускає електродвигуни АІР |
4А/4АМ | "Володимирський електромоторний завод" (до 1992р). | Найпоширеніший неліквід в Україні. Надійні чавунні двигуни радянських часів. IP44. Зустрічаються виключно у вигляді неліквідів та двигунів БО. Вкрай важлива заводська розконсервація. |
5А/5АМХ | «Володимирський» та «Баранчинський» завод | Сучасні російські двигуни. Із 2013 року імпортуються мінімально. Кращий вибір для замовника, якого не цікавить ціна та термін постачання |
4АМУ/6АМУ | «НКЕМЗ» - Україна, Нова Каховка | Високоякісні українські електродвигуни. Але підприємство "НКЕМЗ" переживає кризовий період, терміни постачання та ціни поступаються китайським. Чимало підприємств Нової Каховки постачають китайські двигуни під виглядом «НКЕМЗ». |
АТ | «Уралелектро» та «СКБ Сібелектромотор» | Рідкісні двигуни. Заводи виробники від України вилучені, а аналоги випускаються великою кількістю українських, білоруських та російських виробників ближче. |
АО3/АО4 | «БЕМЗ» Баранчинський електромеханічний завод | АО3 закритого виконання підвищеної захищеності, що обдувається, призначені для тривалого режиму роботи від мережі змінного струму. Форма виконання IM1001, IM1002. |
А2/АТ2 | Старі радянські електродвигуни. Нині не випускаються | Були розроблені 1959 р. і мали дев'ять габаритів з висотами осі обертання від 90 до 280 мм. Застосована нова обмотка з тонкошарової ізоляцією та нові для тих років види ізоляційних матеріалів. |
4АМН/5АМН | «ВЕМЗ» Володимирський електромоторний завод, Росія | Загальнопромислові двигуни серії 4АМН та 5АМН – «відкриті», «квадратні» або «обдувані» - промислові електромашини з низьким ступенем захисту від пилу та вологи (IP23). |
Фото найпопулярніших моделей
Радянські двигуни із СРСР
За часів СРСР маркування електродвигунів було єдиним для всіх заводів виробників та регламентувалося нормативними документами. Основні типи радянських загальнопромислових двигунів – А, А2, АО2, 4А, 4АМ. Відрізнялося маркування електродвигунів, які у країнах РЕВ. Наприклад, у Болгарії замість 4АМ використовувалася "МО" а замість 4АМН - "М". Радянські загальнопромислові електродвигуни з великим сервіс-фактором, масивними чавунними корпусами та товстою мідною намоткою користуються попитом в Україні і сьогодні. Двигуни з СРСР справно служать при грамотній підготовці.Як підібрати загальнопромисловий електродвигун під техпроцес?
Кожна модель має свої технічні та конструкційні особливості, які потрібно враховувати під час виборів. Не буває поганих і хороших двигунів — є підходящими під конкретний технологічний процес і немає. Підбирати марку можна за ціною, потужністю, якістю матеріалів та іншими параметрами. Саме тому важливим є професіоналізм і знання «кухні» зсередини. СЛЕМЗ позбавить вас виснажливого моніторингу сотень позицій на сайті - вирішить завдання за вас. Ми разом з Вами знайдемо оптимальний варіант під будь-яку виробничу специфіку, заощадимо ваш час та гроші. Чи залишилися питання щодо загальнопромислових двигунів? Телефонуйте нам - СЛЕМЗ відповість докладно та експертно!
5011
22.01.2020